Functies

Teams-CRM Regular licentie (in combinatie met Operator Connect en Direct Routing) en CloudCTI Regular licentie (zonder Operator Connect of Direct Routing)

  • In het zoekveld in Teams kunnen contacten in alle (geconfigureerde) CRM-applicaties worden opgezocht
  • Click-to-call: vanuit Teams kunnen gesprekken met contacten uit de CRM-applicatie met één muisklik worden opgezet
  • Naamweergave: bij een inkomend gesprek, waarvan het telefoonnummer wordt herkend, verschijnt in Teams een notificatie met de naam uit de CRM-applicatie
  • Met een muisklik op de notificatie wordt een scherm geopend met contactgegevens. Weergave van tot wel 4 extra velden naar keuze uit de CRM-applicatie
  • Screen pop: de 'Open Contact' knop opent een scherm naar keuze in de CRM-applicatie met gegevens van de beller
  • Extra acties uitvoeren: optioneel kunnen extra knoppen worden geconfigureerd, bijvoorbeeld om automatisch een terugbelbericht te genereren of verschillende CRM-applicaties te openen
  • Gesprekshistorie: alle gesprekken worden opgenomen in de gesprekshistorie in Teams
  • De gesprekkenlijst toont, bij herkenning, de contactnaam uit de CRM-applicatie. Ook kan gefilterd worden op inkomende of uitgaande gesprekken
  • Screen pop contact gegevens in de CRM-applicatie direct vanaf de contactpersoon in Teams
  • Contacten in de historie kunnen worden toegevoegd aan de Teams speed-dial lijst
  • TeamsQ wordt ondersteund: de CloudCTI app toont de gegevens van de beller zodra een gesprek uit deze wachtrij wordt beantwoord

Teams-CRM Embedded licentie
Voor embedded CRM-integraties, met onder andere Zoho, Zendesk, Salesforce en Microsoft Dynamics 365: roadmap Q3 2024.

Technical info

Eén keer autoriseren met je Microsoft account en de CloudCTI app werkt automatisch op alle apparaten met Teams (Operator Connect en Direct Routing) Super makkelijk!

Als er naast Teams (bijvoorbeeld voor chat, meetings en interne gesprekken) gebruik wordt gemaakt van een VoIP/UCaaS systeem voor externe gesprekken en er niet met Teams extern wordt gebeld (dus zonder Teams Voice: Operator Connect, Direct routing, etc.), maakt CloudCTI zowel verbinding via de API van het UC-systeem als met Teams. Hierbij log je in met je CloudCTI account (In veel gevallen zelfs same-sign-on) Voor deze toepassing is de CloudCTI Regular licentie benodigd en zijn desgewenst ook de functies van de CloudCTI client beschikbaar.

Zie voor specifieke functionaliteit en welke CRM-applicaties worden ondersteund het overzicht van CRM-applicaties. Bekijk hier

Configuratie van de CRM-integratie is eenvoudig met slechts een paar muisklikken dankzij de CloudCTI Wizard en Webconfigurator.

login teams cloudcti

Licenties en de app zijn verkrijgbaar via Telecom- en Teams-providers en resellers.